sreda, september 19, 2007

Latinščina ni "mrtev" jezik.

Ne bom razglabljal zakaj, vendar osebno ne sprejemam odklonilnega označevanja latinščine kot mrtvega jezika. Ne zgolj zaradi večkratnih koristi, ki jih razumnikom kateregakoli jezikovnega okolja seznanjanje s tem jezikom prinaša. Nekaj tega sem napletel v nekem prejšnjem zapisu.  

Da je prijaznosti do latinskega jezika vendarle bolj splošna, kot na hitro pomislimo, dokazujejo zanimive vsebine, ki jih je mogoče najti na spletu v latinščini. Npr. znano spletno enciklopedijo najdemo tudi v latinski verziji kot Vicipaedia. Na Finskem najdete radijsko postajo s podkasti v latinščini. Tam najdete tudi forum Colloquia Latina za razprave v tem jeziku (potrebna je prijava). Celo dnevno vremensko napoved lahko preberete v latinščini (hvala blogerki Maji za to informacijo).  Spletna skupnost LiveJournal ima tudi svojo lastno skupino Diarium Latinum. In svetovno blogosfero krasi kar nekaj osebnih blogov v latinskem jeziku: Vir Cum Pluteo Pleno;  Rogueclassicism;  Pat's Latin Blog, ki je neke vrste učni blog, kot je tudi Latina Carolina; Meum Diem et quid habeo dictare;  Mea Vita FabulosaLatinBlog.org;  Canis Blogans;  Commentarium Meum... Komentatorjem bom hvaležen za vsako obogatitev tega spiska.

6 komentarjev:

  1. Anonimni6:10 pop.

    Zelo mi je všeč, kar sem našla tule na vaši strani o latinščini. In se že veselim, da bom lahko posredovala kakšno zanimivo stran svojim dijakom. In tudi sicer moram pohvaliti vaš blog, kamor se bom gotovo še vračala.
    Maja

    OdgovoriIzbriši
  2. Anonimni9:48 pop.

    Danes sem izvedela za še en blog namenjen latinskemu jeziku http://latinum.mypodcast.com/
    (v trenutku, ko pišem tale komentar stran ne dela, ker posodabljajo strežnik, upajmo, da se kmalu vrne na splet)

    Maja

    OdgovoriIzbriši
  3. že deluje... to je pa res "kapitalni" zadetek... hvala...

    OdgovoriIzbriši
  4. Pozdravljeni,

    Jaz se pa ne strinjam z vami. Sicer latinščine ne razumem, a ko sem pregledal predstavljene bloge (razbral teme iz slik in naslovov), se mi zdi uporaba tega jezika le kot eksibicionizem.

    Ne pravim pa, da takšne bloge ne podpiram.

    LP

    OdgovoriIzbriši
  5. @ lenko: seveda gre vsakomur pravica do lastnega mnenja, razumeli pa boste, da se zlasti ljubitelji tega jezika ne bodo mogli strinjati z oznako, da so ekshibicionisti. Med njimi je veliko takih, ki so temu jeziku hvaležni za prenekatero prednost, ki so je deležni, ker ga do neke mere obvladajo. Npr. pri učenju različnih tujih jezikov, pri korektni uporabi tujk in rekov, pri spoštljivi obravnavi evropskih korenin znanja in omike in najbrž bi lahko našli še kak razlog. Z ekshibicionizmom res ne vidim prave povezave: mimogrede mi prav latinščina omogoča da ta pojem razumem nekoliko drugače, kot čutim, da ste ga želeli v nekem prenesenem pomenu uporabiti vi. Morda še nasvet: v Wikipediji je pojem "exhibitionism" dobro obdelan!

    OdgovoriIzbriši
  6. Anonimni1:44 pop.

    Jaz pa zelo pogrešam predavanja iz latinščine ob študiju mikrobiologije... Sama jo "skoraj" govorim, ker sem obiskovala klasično gimnazijo s 4 ali 5 urami latinščine na teden in mi latinska imena ali slovenske tujke tega (in grškega!) izvora ne delajo težav... se pa bojim za kolege, da bodo imeli precej težav z učenjem končnic, pravili izgovorjave, slovničnimi pravili samostalnika in pridevnika (pri Lineejevem poimenovanju), pri razumevanju pomena imen itd. ... Morda en hiter tečaj sploh ne bi bil odveč.

    LP, Pavlina

    OdgovoriIzbriši